Despre mine

Fotografia mea
Sunt doar un om umil, gata sa salveze lumea de la dezastru!

miercuri, 23 decembrie 2009

Plang zapada!

Umblam plangand zapada! Doare,
nu poate chiar sa te omoare,
doar daca stai plangand in cada. Cat soare
care sa-mi topeasca plansul
si daca matza ar conteni linsul
As constata cu stupoare
ca e si un pelican ca linxul
care plange langa mine. Distinsul
pelican. Razi prietene? Eu rad cu tine,
Nici nu stiu cat ma mai tine plansul.
Sper, atat cat sa fac o femeie de zapada,
binenteles ca nu in cada, sa i-o dau prietenului meu.

Si cum umblam cersind castane
prin strazisoare pustioare,
veni o doamna fermecatoare, si-mi oferi cazane!
- Dar ce sa fac eu cu acestea?
o intreba-i privindu-i culoarea,
care emana miros, si teasta care
avea forma unui ananas.
- In aceasta vei putea, tu doamne,
sa-ti pui zapada plansa la pastrare,
si nu de foame, doar pentru o seara trista.

Crezand intru-catva cuvintele nescrise,
Ce-mi parvenira prin auzul mort, inzapezit,
Vazui un automat in care-am aruncat niste fise,
Sa vina printul fermecat ca-n vise. Cat de fericit ...
De-acolo-ncolo ce-auzii, nu are nici pereche
si nici c-a mai fost auzit.
- Lasa-ti zapada sa curga in ureche,
iar tot ce vrei iti va fi implinit.
Cat despre cazanul de-l intrebi, eu spun nu-l lua:
putea, mirosea urat, a catifea arsa cu fierul de calcat
sub actiunea interminabila a zapezii care-o plangi.

Convins acum, care-mi era destinul, plans, neplans,
am ras putin, deoarece chiar ma durea.
- Sa trag putin iar la masea? Caderea mea
ar fi fost una legendara. Nu asta ar fi vrut chiar ea,
femeia colorata cu cazanul? De ce mi-ar fi dat altcumva
un cazan?

Si mi-am lasat sa curga in urechi zapada plansa.
Dorinta s-a-mplinit. O girafa manca oi necontenit,
sub actiunea macaralei bucurestene. Dar cu oarecare lene-
am stat si-am dojenit o turma de capre, ce zburdau peste un pian
din care suna, oh, cu ce candoare, un "Agitato" beethovenian.

Privind aceste-actiuni enervat
(Zici ca era Buddha reincarnat),
leganat, cred ca de-o creanga fabricata din rahat de leu,
urla ostentativ la mine: - Mai animal estompat.
Vi aici in regat la mine, fara rusine, sa-mi certi turma de capre?
Si-n plus sa-mi faci agitato din andante?
Acum stiam, la ce avea sa-mi foloseasca cazanul.
Nu e ca la aruncatul cu banul, e ceva mai palpabil
si mai imbadubitabil, chiar si decat acel agitato.
Forta, clar, egala cu masa ori acceleratia, deci cazanul
e egal cu zapada plansa ori muschii dorsali incordati
cu care-l procreez acum, pentru ca nu am ascultat
de teasta in forma de-ananas.
Cazanul, cat ai spune "Imhotep cel mare si-ntelept", lua forma
vazandu-i-se-n piept o floare, cam de-o tona.
Lumina florii luminand cararea, imi dadea timp sa biruiesc
asupra animalului ceresc, luand sub stapanire visarea.

Astfel girafele mancau oi necontenit
eu am zbughit sa cant sonata lunii
3 - Presto agitato, ascultat de turma de capre
tot neferit de zapada care-o plang fericit cu amaraciune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu